RESOURCE CENTER

STORIES

Thermo Fisher Scientific is the world leader in serving science by equipping their customers with accelerating life sciences research, solving complex analytical challenges, improving patient diagnostics and therapies or increasing productivity in their laboratories. To deliver successful project results and organizational benefits from their change initiatives, Thermo Fisher Scientific was looking for a vehicle to manage the people side of change.

De wereld verandert voortdurend en dat geldt ook voor uw bedrijf en uw baan. Hoe krijg je dat voor elkaar? Als je denkt dat de verandermanager de klus zal klaren, denk dan nog eens goed na. Verandering is iets dat van ieder van ons is. Een paar jaar geleden, in de Prosci Management-cursus van Erik Steketee, leerde Sean Hauge, Business Process Manager bij mateco hoe je je personeel dit idee kunt laten omarmen. Sean ontwikkelde een handige toolkit die hij gebruikt, afhankelijk van of hij meer of minder weerstand voelt tegen verandering, met succes.

“Digitaal naar markt gaan” Transformation Manager Raoul Geijs vertelt hoe hij RHI Magnesita helpt zijn datagedreven wereldwijde team te ontwikkelen door middel van voortdurende veranderingen en technologische vooruitgang.*

It’s not uncommon for the implementation of new standard practices in a municipal government to turn into a series of mounting headaches. But the city of Leeuwarden figured out how to avoid the major pitfalls – with the help of the Prosci method.

Hoe krijg je tot 10.000 medewerkers en stakeholders aan boord en betrokken bij wat tot nu toe de grootste IT-transformatie moet zijn? Dat is de uitdaging waar Rick en zijn collega’s voor staan bij ABN AMRO. De transformatie die voor ons ligt: honderden programma’s en applicaties in de cloud brengen en DevOps introduceren: een nieuwe manier van werken.

Goed gebruik kunnen maken van de services van Microsoft is erg belangrijk voor hun klanten om beter, sneller en veiliger te werken. Bij Microsoft draait het niet langer alleen om het verkopen van licenties. Werken aan het adopteren van de oplossingen en het hanteren van een goede Change Management methodiek draagt bij aan dat succes. Jeroen Jansen, Partner Success Manager bij Microsoft legt uit wat Prosci betekent voor het succes van Microsoft en haar partners.

Van acht aparte servicebalies voor de 11 aangesloten klantorganisaties naar één centraal servicekantoor. Met ondersteuning van The Process Pros en The People Side of Change heeft het Drechtsteden Shared Services Center hun ambitie gerealiseerd.

‘Terugkijkend, een jaar na de verandering, zijn veel mensen zeer tevreden over het veranderproces en hebben we niet eens het hele budget uitgegeven. Een jaar na de verandering zijn veel betrokkenen hartstikke tevreden en hebben we zelfs geld over. Het proces verliep soepeler dan verwacht en hun werk is lonender geworden.’